Tuesday, June 12, 2012

Run for KiKa 2012

Afgelopen zondag, 10 juni 2012, was het eindelijk zo ver. Mijn eerste georganiseerde 5k. Run for KiKa 2012 Spaarnwoude.

De weersverwachtingen waren niet super. 60% kans op regen. Eenmaal aangekomen op het terrein blijkt maar weer eens dat het voorspellen van het weer niets te maken heeft met iets dat ook maar enigzins in de buurt komt van zekerheden. Het was 21C en prachtig weer!

Patryck, Kevin en ik gingen voor de 5k, Marijke, Manja, Coen en Hans deden de 10k.

Leermomentje bij de start: Ga in het startvak niet helemaal achteraan staan! Het startvak is namelijk een stuk breder dan de weg waarop gelopen wordt... De trechter waar we in terecht kwamen heeft ongeveer 1.5 minuut gekost waardoor ik niet onder de 30 minuten ben gebleven :( Daarnaast kostte de drukte waarin we liepen ook nog eens veel tijd. Na een meter of 500 ben ik bij Patryck en Kevin weggelopen en heb mijn eigen ritme gezocht.

Dat ritme was ook nog een klein obstakel waar ik overheen moest. Vlak voor de start kwam ik er achter dat mijn headset het niet goed deed. Dus heb ik toen maar besloten om, voor het eerst in mijn nog jonge hardloop carriere, zonder muziek te gaan lopen. Dus geen steady-BPM ritme van de Podrunner website. Gelukkig kon ik de audio cues van mijn Runkeeper app op mijn telefoon wel goed horen dus wist ik wel ongeveer hoe hard ik ging.

Ook nieuw was die heuvel van 13m hoog. Het grootste hoogteverschil waar ik tot nog toe mee te maken heb gehad was ongeveer 2m dus toen ik die "enorme berg" in het parkours zag opdoemen moest ik wel even slikken. Maar uiteindelijk viel die 300 meter best mee :-D

Na een lang recht stuk nog een bocht naar rechts, een korte eindsprint en toen was daar de finish!

I DID IT!!! Met een tijd van 31:45

Net geen 30 minuten maar al met al was ik toch zeer tevreden.

Patryck en Kevin hadden een mooie tijd van net over de 34 minuten en de 10k renners waren ook tevreden over hun resultaat.

De opbrengst voor KiKa vanuit ons team "ITSA Runners" was € 1080 en de totale opbrengst voor het evenement van Spaarnwoude heeft de 100.000 ruim gepasseerd.

Namens de "ITSA Runners" en KiKa wil ik al onze sponsors heel hartelijk bedanken voor hun bijdrage!

Nu ga ik werken naar het volgende evenement: de 10 engelse mijl van de Dam tot Dam loop op 23 september 2012 (ook weer met collegae).

Greetinx
Johan

1 comment:

  1. Hoi Johan,

    Leuke blog en netjes gedaan vooral het goede doel!!

    Groetjes,

    John Romijn

    ReplyDelete

How nice of you to react to this blog. It's highly appreciated. However, because I want to keep this blog nice and clean and for all ages to read, I have to moderate your message. Rest assured, as long as you keep it clean without swearing or profanities, I will post it. Even if your opinion is completely opposite of mine. Everybody has a right to their own opinion.